۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۹:۴۷

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

موفقیت برنامه ها در بافت فرسوده نیازمند نگاه فرابخشی است

موفقیت برنامه ها در بافت فرسوده نیازمند نگاه فرابخشی است

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی موفقیت برنامه ها در بافت فرسوده و نوسازی این مناطق را نیازمند نگاه فرابخشی دانست و خواستار همکاری بیشتر دستگاه های مرتبط شد.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در سطح خراسان شمالی، اظهار کرد: بیشترین حجم بافت فرسوده استان مربوط به شهرستان بجنورد با ۱۵۴ هکتار است.  

وی از دلايل عدم موفقيت برنامه ها وسياست ها درمواجهه با بافت های نابسامان شهري را تك بخشي نگاه كردن به مسئله اعلام کرد و گفت: این در حالی است که اين موضوع كاملا فرا بخشي بوده و وظيفه ساماندهی اين محلات بر عهده يك دستگاه خاص نمي باشد.

بدیعی مقدم اضافه کرد: همچنینی ضعف فعاليت هاي اجتماعي و بستر سازی درسالهاي گذشته در اين مناطق از دیگر دلایل عدم موفقیت بوده است.

وی تصریح کرد: توجه زياد  به مسكن مهر در سالهاي گذشته كه توجه ويژه به اين گونه بافت هاي نابسمان شهري را تحت الشعاع قرار داده است نیز از در دیگر دلایل بوده است.

بدیعی مقدمدر ادامه مهمترین مشكل احيا نوسازي بافت فرسوده در استان را  عدم تمكن مالي ساكنين جهت ساخت سر پناه جديد ذکر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی جابجايی مالكين از محلات هدف و اسكان مستاجر به جاي مالك در اماكن مسكونی از دیگر مشکلات در این بخش است.

 

 

کد خبر 2859533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha